http://www.learnenglish.de/basics/appearances.htm
http://www.youtube.com/watch?v=gorijjxXKnI
http://learnenglishkids.britishcouncil.org/en/language-games/matching/personality
http://learnenglishkids.britishcouncil.org/en/practise-listening/face-match
http://learnenglishkids.britishcouncil.org/en/songs/monster-rap
http://www.esl-lab.com/lost/lostrd1.htm
enjoy,
Abraham
Hi there, If you are enrolled in any of my English classes, please make yourself at home! This will be a collective blog for us all to learn and improve our English.
Monday, 24 January 2011
Wednesday, 19 January 2011
Pair Work ---------> Imperatives
Hi,
I could not upload the image, so I sent it to you by email. Please check your email and download the file.
Your homework is as follows:
Abraham
P.S. If you did not get the image by email, please write me on ingles.cchoriente@gmail.com so that I can send it to you. :)
I could not upload the image, so I sent it to you by email. Please check your email and download the file.
Your homework is as follows:
- Both of you have to print out the image and paste it on your notebooks.
- You have to work out what each symbol is telling you to do or not to do. For example, image #1 may be "Stop", "Freeze".
- You can use your dictionary to find the right words.
- Write down the advice of each image and be ready to hand it in next Monday.
Abraham
P.S. If you did not get the image by email, please write me on ingles.cchoriente@gmail.com so that I can send it to you. :)
Sunday, 16 January 2011
Assignment to be reviewed on Wednesday, January 19, 2011.
Hi there,
You need your Face2Face CD ROM in order to do the following activities:
Unit 10
Section: 10A
Cheers,
Abraham
You need your Face2Face CD ROM in order to do the following activities:
Unit 10
Section: 10A
- Health
- Imperatives
- How often ... ? NOTE: Fill in the gaps and DO NOT FORGET to write your personal answers to the questions.
- Should / Shouldn't.
Cheers,
Abraham
Tuesday, 4 January 2011
Inglés IV --- Programa de la Asignatura
Universidad Nacional Autónoma de México
Colegio de Ciencias y Humanidades
Plantel Oriente
Inglés IV
Información general y programa de la asignatura
Semestre 2011-2
1. Objetivos generales
En este curso, los estudiantes desarrollarán tanto habilidades receptivas (comprensión auditiva y comprensión de lectura) como productivas (producción oral y producción escrita) en lengua inglesa. El programa de la asignatura Inglés IV enfatiza el desarrollo de las estrategias y técnicas de lectura para leer textos auténticos en lengua inglesa, por lo que se asignará un espacio específico para desarrollar única y exclusivamente esta habilidad.
Al finalizar el año académico (3er. y 4to. Semestres), el estudiante debe ser capaz de comprender frases y expresiones de uso frecuente relacionadas con información básica sobre sí mismo y su familia, lugares de interés, ocupaciones, gustos y preferencias. También debe poder comunicarse para llevar a cabo tareas simples y cotidianas cómo saludar, presentarse, formular y responder preguntas básicas, llenar un formulario, expresar acuerdo, aceptar invitaciones, etc. Finalmente, debe ser capaz de describir en términos sencillos aspectos de su pasado, su rutina y hablar sobre sus planes a futuro.
2. Duración y horario
La materia se ofrece como parte integral del plan de estudios del bachillerato CCH durante el 4to. semestre y se imparte en 2 sesiones semanales de 2 horas c/u.
3. Métodos de enseñanza
Se combinará la cátedra del profesor con trabajo en el aula de manera individual, en parejas y en pequeños grupos. Cada miércoles se dedicará 1 hora a la enseñanza-aprendizaje-práctica de la comprensión de lectura. Esta sección de la clase se conducirá en español.
A partir de febrero, los estudiantes harán breves exposiciones individuales sobre temas comunicativos tanto de índole cotidiana como académicos.
Las tareas, si bien no tienen un porcentaje de evaluación en este semestre, constituyen el pilar básico para la resolución satisfactoria de los exámenes y de los controles de lectura.
4. Métodos de evaluación
El curso se evaluará de la siguiente manera:
• 2 exámenes (parcial y final) – 40%
• Controles de lectura / tests de verbos irregulares (4 -- fecha sorpresa) – 40%
• Exposiciones individuales (3) – 20%
Para tener derecho a sustentar los exámenes y los controles de lectura, es necesario contar con 85% de asistencias al curso, es decir, el estudiante tiene derecho a 4 inasistencias en el semestre. Si el estudiante falta a clase cuando haya un control de lectura / test sorpresa, no habrá reposición posterior salvo que presente justificante médico de institución oficial (IMSS, ISSSTE, Pemex).
5. Bibliografía básica
Cunningham G. et al. Face 2 Face Elementary. Cambridge, Cambridge University Press, 2007.
• Student’s Book
• Workbook
Compendio de Lecturas Básicas (material fotocopiable que debe reproducirse en la primera semana del semestre)
Diccionario Bilingüe Inglés – Español.
Penguin Readers Level 1 CD Pack (1 a elegir):
• The Elephant Man
• The Adventures of Tom Sawyer
• The Gift of the Magi and Other Stories
• Girl Meets Boy
6. Contacto
ingles.cchoriente@gmail.com
Colegio de Ciencias y Humanidades
Plantel Oriente
Inglés IV
Información general y programa de la asignatura
Semestre 2011-2
1. Objetivos generales
En este curso, los estudiantes desarrollarán tanto habilidades receptivas (comprensión auditiva y comprensión de lectura) como productivas (producción oral y producción escrita) en lengua inglesa. El programa de la asignatura Inglés IV enfatiza el desarrollo de las estrategias y técnicas de lectura para leer textos auténticos en lengua inglesa, por lo que se asignará un espacio específico para desarrollar única y exclusivamente esta habilidad.
Al finalizar el año académico (3er. y 4to. Semestres), el estudiante debe ser capaz de comprender frases y expresiones de uso frecuente relacionadas con información básica sobre sí mismo y su familia, lugares de interés, ocupaciones, gustos y preferencias. También debe poder comunicarse para llevar a cabo tareas simples y cotidianas cómo saludar, presentarse, formular y responder preguntas básicas, llenar un formulario, expresar acuerdo, aceptar invitaciones, etc. Finalmente, debe ser capaz de describir en términos sencillos aspectos de su pasado, su rutina y hablar sobre sus planes a futuro.
2. Duración y horario
La materia se ofrece como parte integral del plan de estudios del bachillerato CCH durante el 4to. semestre y se imparte en 2 sesiones semanales de 2 horas c/u.
3. Métodos de enseñanza
Se combinará la cátedra del profesor con trabajo en el aula de manera individual, en parejas y en pequeños grupos. Cada miércoles se dedicará 1 hora a la enseñanza-aprendizaje-práctica de la comprensión de lectura. Esta sección de la clase se conducirá en español.
A partir de febrero, los estudiantes harán breves exposiciones individuales sobre temas comunicativos tanto de índole cotidiana como académicos.
Las tareas, si bien no tienen un porcentaje de evaluación en este semestre, constituyen el pilar básico para la resolución satisfactoria de los exámenes y de los controles de lectura.
4. Métodos de evaluación
El curso se evaluará de la siguiente manera:
• 2 exámenes (parcial y final) – 40%
• Controles de lectura / tests de verbos irregulares (4 -- fecha sorpresa) – 40%
• Exposiciones individuales (3) – 20%
Para tener derecho a sustentar los exámenes y los controles de lectura, es necesario contar con 85% de asistencias al curso, es decir, el estudiante tiene derecho a 4 inasistencias en el semestre. Si el estudiante falta a clase cuando haya un control de lectura / test sorpresa, no habrá reposición posterior salvo que presente justificante médico de institución oficial (IMSS, ISSSTE, Pemex).
5. Bibliografía básica
Cunningham G. et al. Face 2 Face Elementary. Cambridge, Cambridge University Press, 2007.
• Student’s Book
• Workbook
Compendio de Lecturas Básicas (material fotocopiable que debe reproducirse en la primera semana del semestre)
Diccionario Bilingüe Inglés – Español.
Penguin Readers Level 1 CD Pack (1 a elegir):
• The Elephant Man
• The Adventures of Tom Sawyer
• The Gift of the Magi and Other Stories
• Girl Meets Boy
6. Contacto
ingles.cchoriente@gmail.com
Saturday, 11 December 2010
Xmas Carols...
Below find a link to a great site with the lyrics of traditional Christmas Carols; for pronunciation practice, you can also listen to background tunes so that you can sing along:
http://www.christmas-carols.net/
MERRY XMAS! C U ALL NEXT YEAR!
A.
http://www.christmas-carols.net/
MERRY XMAS! C U ALL NEXT YEAR!
A.
Monday, 22 November 2010
Survey to evalute the course and the teacher.
Hi,
This is the link to evalute the course and the teacher:
Click here to take survey
Feel free to be honest, the survey is completely anonymous.
Cheers,
Abraham
This is the link to evalute the course and the teacher:
Click here to take survey
Feel free to be honest, the survey is completely anonymous.
Cheers,
Abraham
Thursday, 18 November 2010
Final Post: 307A, 319B, 321A, 342A, 365B.
Hi there,
There is no final assignment per se. What you need to do is to study really hard for your final test, which will be on Wednesday, November 24, 2010.
This is the bare minimum needed to do your final exam successfully:
GRAMMAR
• Present simple (Positive, negative and questions: I / you / we / they )
• Present simple (Positive, negative and questions: he / she / it )
• Present simple (Frequency adverbs: be + adverb / adverb + verb)
• Present simple (Wh-questions)
• Present simple (yes / no questions and short answers: yes, I do; no, he doesn't)
• Past simple (Be: was / were in positive & negative sentences as well as questions)
• Past simple (Positive, negative and questions: regular verbs)
• Past simple (Positive, negative and questions: irregular verbs)
• Past simple (Wh-questions)
• Past simple (yes / no questions and short answers: yes, we did; no, you didn't)
• Can / Can’t to express ability and permission
The following are some resources which may give you further practice in the above-mentioned topics.
SIMPLE PRESENT:
http://www.quia.com/quiz/1837456.html
http://www.quia.com/quiz/1830053.html
http://wwwedu.ge.ch/cptic/prospective/projets/anglais/sharing/Simple-present.htm
http://wwwedu.ge.ch/cptic/prospective/projets/anglais/sharing/canandsimple-present.htm
http://www.esl-lab.com/fun/funrd1.htm
SIMPLE PAST:
http://ww2.college-em.qc.ca/prof/epritchard/partypqf.htm
http://ww2.college-em.qc.ca/prof/epritchard/padisast1.htm
http://ww2.college-em.qc.ca/prof/epritchard/beardysg.htm
http://ww2.college-em.qc.ca/prof/epritchard/ptcycla2.htm
http://www.quia.com/quiz/1016709.html
http://www.setbc.org/pictureset/resources/movie_chat/movie_chat.pdf
CAN / CAN’T:
http://www.youtube.com/watch?v=6OU66_6rZl0
COMPARATIVES / SUPERLATIVES:
http://www.eclecticenglish.com/quizzes/ComparativeQuiz/comparativeQuiz.html
http://home.nordnet.fr/~rmaufroid/pupitre/comparing/comparingcharacters.htm
http://www.britishcouncil.org/learnenglish-central-grammar-comparative-adjectives.htm
http://www.englishbanana.com/advan11.html
Good luck!
Abraham
There is no final assignment per se. What you need to do is to study really hard for your final test, which will be on Wednesday, November 24, 2010.
This is the bare minimum needed to do your final exam successfully:
GRAMMAR
• Present simple (Positive, negative and questions: I / you / we / they )
• Present simple (Positive, negative and questions: he / she / it )
• Present simple (Frequency adverbs: be + adverb / adverb + verb)
• Present simple (Wh-questions)
• Present simple (yes / no questions and short answers: yes, I do; no, he doesn't)
• Past simple (Be: was / were in positive & negative sentences as well as questions)
• Past simple (Positive, negative and questions: regular verbs)
• Past simple (Positive, negative and questions: irregular verbs)
• Past simple (Wh-questions)
• Past simple (yes / no questions and short answers: yes, we did; no, you didn't)
• Can / Can’t to express ability and permission
PLEASE NOTE: 307A, 319B and 321A also need to study the following topic:
• Adjectives: simple, comparative and superlative forms.
The following are some resources which may give you further practice in the above-mentioned topics.
SIMPLE PRESENT:
http://www.quia.com/quiz/1837456.html
http://www.quia.com/quiz/1830053.html
http://wwwedu.ge.ch/cptic/prospective/projets/anglais/sharing/Simple-present.htm
http://wwwedu.ge.ch/cptic/prospective/projets/anglais/sharing/canandsimple-present.htm
http://www.esl-lab.com/fun/funrd1.htm
SIMPLE PAST:
http://ww2.college-em.qc.ca/prof/epritchard/partypqf.htm
http://ww2.college-em.qc.ca/prof/epritchard/padisast1.htm
http://ww2.college-em.qc.ca/prof/epritchard/beardysg.htm
http://ww2.college-em.qc.ca/prof/epritchard/ptcycla2.htm
http://www.quia.com/quiz/1016709.html
http://www.setbc.org/pictureset/resources/movie_chat/movie_chat.pdf
CAN / CAN’T:
http://www.youtube.com/watch?v=6OU66_6rZl0
COMPARATIVES / SUPERLATIVES:
http://www.eclecticenglish.com/quizzes/ComparativeQuiz/comparativeQuiz.html
http://home.nordnet.fr/~rmaufroid/pupitre/comparing/comparingcharacters.htm
http://www.britishcouncil.org/learnenglish-central-grammar-comparative-adjectives.htm
http://www.englishbanana.com/advan11.html
Good luck!
Abraham
Wednesday, 10 November 2010
342A & 365B: Sites for Independent Learning
Hi,
http://chagall-col.spip.ac-rouen.fr/spip.php?article276
http://clg-gasny.ac-rouen.fr/public/interactive_book/can/can.html
http://conteni2.educarex.es/mats/14454/contenido/interfaz.swf
http://www.elllo.org/apu/0701/734-Keren-Places.html
http://eslus.com/LESSONS/PRONUNCI/EDENDING/ED1.HTM
http://www.isabelperez.com/exer/preafimix.htm
http://www.isabelperez.com/exer/pastmix.htm
http://www.isabelperez.com/shakira.htm
Cheers.
http://chagall-col.spip.ac-rouen.fr/spip.php?article276
http://clg-gasny.ac-rouen.fr/public/interactive_book/can/can.html
http://conteni2.educarex.es/mats/14454/contenido/interfaz.swf
http://www.elllo.org/apu/0701/734-Keren-Places.html
http://eslus.com/LESSONS/PRONUNCI/EDENDING/ED1.HTM
http://www.isabelperez.com/exer/preafimix.htm
http://www.isabelperez.com/exer/pastmix.htm
http://www.isabelperez.com/shakira.htm
Cheers.
Tuesday, 9 November 2010
307A, 319B, 321A: Websites for Independent Learning
Hi,
Click on the following links, make sure you read the intructions and then do the exercises:
http://chagall-col.spip.ac-rouen.fr/spip.php?article193
http://clg-gasny.ac-rouen.fr/public/interactive_book/can/can.html
http://conteni2.educarex.es/mats/14454/contenido/interfaz.swf
http://www.primaryresources.co.uk/english/powerpoints/comparing_things.swf
http://www.elllo.org/apu/0701/734-Keren-Places.html
http://www.youtube.com/watch?v=KLE5yPZa_Ow
http://english-zone.com/spelling/comp5.htm
http://www.isabelperez.com/comp.htm
Have fun!
Abraham
Click on the following links, make sure you read the intructions and then do the exercises:
http://chagall-col.spip.ac-rouen.fr/spip.php?article193
http://clg-gasny.ac-rouen.fr/public/interactive_book/can/can.html
http://conteni2.educarex.es/mats/14454/contenido/interfaz.swf
http://www.primaryresources.co.uk/english/powerpoints/comparing_things.swf
http://www.elllo.org/apu/0701/734-Keren-Places.html
http://www.youtube.com/watch?v=KLE5yPZa_Ow
http://english-zone.com/spelling/comp5.htm
http://www.isabelperez.com/comp.htm
Have fun!
Abraham
Monday, 8 November 2010
Weekly Assignment: groups 319 B & 321 A
Hi,
You need your face2face CD to do the following activities on your notebook. Please WRITE the activities. Do not print them.
8B
Comparatives (1)
Comparatives (2)
Comparatives (3)
8C
Video: planning a day out (1)
8D
An email
Cheers!
Abraham
You need your face2face CD to do the following activities on your notebook. Please WRITE the activities. Do not print them.
8B
Comparatives (1)
Comparatives (2)
Comparatives (3)
8C
Video: planning a day out (1)
8D
An email
Cheers!
Abraham
Subscribe to:
Posts (Atom)